برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش بهداشت دهان و دندان

آموزش بهداشت دهان و دندان ، دوره پیش دبستانی 🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید .

آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک پیش دبستانی

کمک به کودکان خود در درک اهمیت بهداشت دهان و دندان از سنین پایین بسیار مهم است. هر چه زودتر نحوه صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را بیاموزند، شانس بیشتری برای جلوگیری از پوسیدگی، التهاب لثه و سایر مشکلات مربوط به سلامت دندان و لثه دارند.

همراه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه، برای کودکان مهم است که برای معاینات منظم به دندانپزشک اطفال مراجعه کنند ، زیرا این موارد می تواند به جلوگیری از مشکلات دندانی قبل از ظاهر شدن کمک کند. آموزش عادات بهداشت دهان و دندان زیر به کودکان خود، آنها را در مسیری برای یک عمر بهداشت عالی دهان قرار می دهد.

7 نکته موثر برای آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان پیش دبستانی

1. زود شروع کنید

والدین معمولاً باید به محض شروع رویش دندان های کودک خود را تمیز کنند.

برای شروع، دندان ها و لثه های آنها را به آرامی با یک دستمال تمیز و نرم بشویید. عادت کردن کودکان به تمیز کردن دهان از همان ابتدا باعث می شود که آنها راحت تر مسواک بزنند. هنگامی که آنها به اندازه کافی بزرگ شدند که بفهمند شما چه کار می کنید، می توانید با آنها در تمام مراحل صحبت کنید. زمانی که مسواک زدن خودشان را یاد بگیرند لذت بیشتری می برند، مخصوصاً اگر این کار به آنها احساس بزرگ تر شدن بدهد.

هنگامی که آنها به درست مسواک زدن عادت کردند، نحوه استفاده از نخ دندان را به آنها آموزش دهید. این کار به هماهنگی و مهارت بیشتری نیاز دارد.

2. رهبری با مثال

به یاد داشته باشید، عادات بهداشتی خوب دندان با شما شروع می شود. اگر فرزندانتان ببینند که شما دو بار در روز مسواک می‌زنید و نخ دندان می‌کشید، به احتمال زیاد می‌خواهند این روش را دنبال کنند. فقط مطمئن شوید که لذت بخش به نظر می رسد (حتی اگر اینطور نباشد). از آنجایی که کودکان دوست دارند از بزرگسالان تقلید کنند، ممکن است آنها را در کمترین زمان به درستی مسواک بزنند.

3. تغذیه سالم را تشویق کنید

تنقلات قندی مانند شکلات، آب نبات و بستنی می توانند به نگرانی های عمده سلامت دهان و دندان برای کودکان و بزرگسالان منجر شوند. شکر عامل اصلی بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامت دهان از جمله پوسیدگی دندان است. در صورت عدم توجه، می تواند منجر به حفره هایی شود که در موارد شدید ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد. والدینی که غذاهای شیرین را محدود می کنند، عادت های غذایی سالم را از سنین پایین ایجاد می کنند. این به نوبه خود می تواند خطر پوسیدگی و پوسیدگی را در میان سایر مشکلات طولانی مدت دندان کاهش دهد.

4. لوازم سرگرم کننده را پیدا کنید

ایده خوبی است که به کودکان اجازه دهید خودشان مسواک، خمیر دندان و فنجان را انتخاب کنند. طیف گسترده ای از محصولات مناسب برای کودکان وجود دارد که می تواند باعث شود کودکان در مورد مسواک زدن دندان های خود کمی هیجان زده شوند. به عنوان مثال، خمیردندان های طعم دار زیادی وجود دارد که به طور خاص برای کودکان خردسال طراحی شده اند. بعید است که کودک شما برای استفاده از خمیردندان نعنایی به حمام بدود، اما ممکن است مشتاق استفاده از خمیردندانی با طعم توت فرنگی یا هندوانه باشد.

5. به آنها برای ثبات پاداش دهید

با افزودن یک برچسب به نمودار، یا انگیزه دیگری که آب نبات یا شکلات نیست، به کودکتان برای مسواک زدن صحیح دندان‌هایش جایزه بدهید! پاداش گرفتن آنها را تشویق می کند که بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار دهند.

6. از ابزارهای آموزشی مختلف استفاده کنید

کتاب‌ها و ویدیوهای آنلاین بسیار خوبی وجود دارد که به بچه‌ها کمک می‌کند اهمیت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و نحوه انجام کارآمد آن را درک کنند. بهتر است آنها را زود شروع کنید تا اطلاعات القا شود. برای اطمینان از اینکه اهمیت آن را درک می‌کنند، خواندن و تماشای آن را با هم مهم کنید.

7. دندانپزشک اطفال مناسب را انتخاب کنید

از میان همه این نکات، پیدا کردن یک دندانپزشک اطفال با کیفیت شاید مهم ترین باشد. این متخصصان در رشد دندان های دوران کودکی می دانند که چگونه کودکان را احساس راحتی کنند تا از معاینه بعدی خود هراس نداشته باشند. بهترین ها با اولویت دادن به بیماران کوچک خود دنیایی از تفاوت را ایجاد می کنند.

آموزش عادات بهداشت دهان و دندان به فرزندانتان تضمین می کند که دندان ها و لثه های آنها تا بزرگسالی سالم می مانند. این به نوبه خود می تواند به آنها کمک کند تا از بسیاری از مشکلات دندانی بزرگسالان جلوگیری کنند. 


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود